Corporate identity of Liberec

Home » Portfolio » Corporate identity of Liberec
corporate identity, visual identity, logo, graphic design, print, online
 
 
Designs of corporate identity of the city Liberec made for a public tender which was canceled in the end. 
Návrhy vizuální identity pro město Liberec v rámci veřejné soutěže, která byla nakonec bohužel zrušena.
 
 

„Either you go up to hill, or it is raining on you,“ the inhabitants and visitors say this about the town. Anyhow Liberec is simply the town, about which is frequently speaking. Sport and beautiful nature, these are the first associations, which everyone knows. On second thought everybody must admit that in recent years Liberec is experiencing a complete rebirth, and the first two are not only reasons, why we feel well in Liberec. Culture comes to life again and attracts more and more of the musicians, actors and artists.

Nevertheless we can not forget about the history, which breathes from every street in Liberec. Donkey bridge between rich history of Liberec and present is area, about which people often forget.

That is science, engineering and technology. The industrialist Liebig and his factories are fundamentally signed on the face of Liberec. In the sixties and the seventies over Liberec grown up its landmark Jested, admired pearl high-tech architecture. And today? Technical University with thousands of students, nanofibres ... Technology and science simply interested in both the professionals and the lay public as evidence the popularity of iQpark and iQLANDIE.

Liberec is the town of contrasts. History versus modern living in present, which combines, for example in the building of Liberecke Lazne. Varied nature versus geometric architecture not only Jested transmitter. The Jizera Mountains and Jested ridge versus the valley of Liberec. In addition, the town has always been a busy intersection, where inhabitants from three different countries and cultures not only met.

Both our versions which we are presenting, are based on these core ideas. We sought to connection of history and nature, Jested and technology. Geometric shapes, logos and technical shapes which associate Liberec in architecture and science, become a clear noticeable emphasis on the image when we are using photographs. Contrasts and timelessness were our goal.

The new logo should act cleanly, simply and in combination with a memorable visual identity to form a face of the town. At the same time, our goal was to suggest it  to withstand and excel in today's competitive logos Czech and foreign capitals.

 
 
„Buď jdete do kopce, nebo na Vás prší,“ říkají o městu jeho obyvatelé i návštěvníci ze širokého okolí. Tak či onak je Liberec prostě město, o kterém se mluví. Sport a krásná příroda, to jsou první asociace, které se každému vybaví. Na druhé zamyšlení ale všichni musí uznat, že za poslední roky Liberec zažívá úplné znovuzrození a první 2 jmenované nejsou jediné důvody, proč se tu cítit dobře. Kultura opět ožívá a láká čím dál více hudebníků, divadelníků a umělců. 
 
Nicméně nesmíme zapomenout na historii, která dýchá z každé Liberecké uličky. Oslím můstkem mezi bohatou libereckou historií a současností je oblast, na kterou se při myšlenkách na město trochu zapomíná. Tou je věda a technika, technologie. Továrník Liebig a jeho podniky se zásadně podepsaly na tváři Liberce. Na přelomu šedesátých a sedmdesátých let nad Libercem vyrostla jeho dominanta, Ještěd, obdivovaná perla high-tech architektury. A dnes? Technická univerzita s několika tisíci studenty, nanovlákna… Technika a věda prostě zajímá jak odbornou, tak i laickou veřejnost, což dokládá oblíbenost iQparku a iQLANDIE.
 
Liberec je město kontrastů. Historie versus moderní a živoucí současnost, jaká se snoubí například v budově Lázní. Rozmanitá příroda versus geometrická architektura nejenom Ještědského vysílače. Jizerské hory a Ještědský hřeben versus údolí města. Navíc je město odedávna rušnou křižovatkou, kde se potkávají nejenom obyvatelé 3 sousedících států a jejich kultury.
 
Obě naše varianty, které předkládáme, vychází z těchto stěžejních myšlenek. Šlo nám o spojení historie s přírodou, Ještědem a technikou. Geometricko-technické tvary loga asociují libereckou architekturu a vědu a stávají se jasným a nepřehlédnutelným akcentem při použití na image fotografiích. Kontrasty a nadčasovost byly našim cílem. 
 
Nové logo by mělo působit čistě, jednoduše a v kombinaci s celou vizuální identitou tvořit zapamatovatelnou tvář města. Zároveň bylo naším cílem navrhnout ho tak, aby obstálo a vyniklo v konkurenci současných log českých i zahraničních metropolí.
 
 
 
pozn.: zdroj image fotografií - Statutární město Liberec